grandpa inc.

 


UNIQLO Barcelona

Graphic


grandpa inc.



UNIQLO Barcelona

Under the theme of “Uniqlo meets Barcelona” the traditional patterns of “Arabesque” and “karakusa” foliage patterns
that evolved independently in both countries with the same roots were developed into the motif.
At the same time we also experimented with communicating the “attitude of coming to terms with things” of ancient
Japan to permeate the Uniqlo style “LifeWear” world view.

ユニクロのスペイン初の店舗「UNIQLO Paseo de Gracia (Barcelona)」。
バルセロナ(スペイン)と東京(日本)の出会い、繋がり、融合を表現する店内ビジュアルを制作。
“Uniqlo meets Barcelona” をテーマに、同じルーツを持ちながら両国それぞれに発展した伝統文様「アラベスク」「唐草」をモチーフとして展開。
同時に、日本古来の “ものへ向き合う姿勢” の伝達を通して、ユニクロのスタイル「LifeWear」の世界観の浸透を試みた。


PREV

NEXT